Атестація педагогічних працівників - це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.
Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу
Атестаційна комісія відповідно до затвердженого графіка роботи вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків, позаурочних заходів, вивчення рівня навчальних досягнень учнів з предмета, ознайомлення з даними про участь педагогічного працівника в роботі методичних об'єднань, фахових конкурсах та інших заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи, тощо
Виходячи з вимог Положення про атестацію вивчення професійної діяльності педагогічного працівника, який атестується, проводиться за наступними напрямками:
Організація навчального процесу:
o володіння необхідними методичними прийомами, педагогічними засобами;
o вміння працівника вирішувати педагогічні проблеми;
o використання інформаційно-комунікаційних технологій; цифрових освітніх ресурсів у навчально-виховному процесі;
o володіння сучасними освітніми технологіями;
o володіння різними формами позаурочної роботи та якісним їх застосуванням;
o використання методів компетентнісно орієнтованого підходу до організації навчального процесу;
o володіння інноваційними освітніми методиками й технологіями;
o володіння широким спектром стратегій навчання;
o застосовування нестандартних форм проведення уроку; активне впровадження форм та методів організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів.
§ Визначення рівня навчальних досягнень учнів:
o аналіз результатів поточних та підсумкових контрольних робіт;
o аналіз результатів моніторингу навчальних досягнень учнів;
o аналіз результатів державної підсумкової атестації;
o аналіз результатів зовнішнього незалежного оцінювання ;
o визначення рівня взаємної кореляції зазначених результатів.
o відслідкування динаміки (або стабільності) результатів.
Опосередковано про рівень навчальних досягнень свідчать також підсумки участі учнів у регіональних, обласних, всеукраїнських конкурсах та олімпіадах, отже в даному розділі необхідно вивчати також і відповідні результати, показані учнями впродовж міжатестаційного періоду викладача.
§ Участь працівника в методичній роботі:
o участь у роботі предметних (циклових) кафедр ;
o впровадження передового педагогічного досвіду;
o володіння технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів;
o поширення інноваційних освітніх методик у професійному середовищі;
o вміння продукувати оригінальні, інноваційні ідеї;
o здатність вносити пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі.
Стосовно педагогічних працівників, щодо яких постає питання про присвоєння педагогічного звання, додатково враховуються наступні показники:
o систематичне використання та поширення передового педагогічного досвіду працівником;
o надання педагогом практичної допомоги іншим педагогічним працівникам;
o здійснення науково-методичної і науково-дослідницької діяльності та отримані в міжатестаційний період результати;
o наявність власних методичних розробок працівника, результати їх апробації та розгляду науково-методичними установами.
Професійне самовдосконалення педагогічного працівника в міжатестаційний період, реалізація Індивідуальної освітньої траєкторії:
o результати безперервного підвищення рівня професійної компетентності педпрацівника (проходження курсів, участь у різних формах міжкурсової діяльності);
o вдосконалення професійного рівня, зростання професійної майстерності педпрацівника, фіксація показників розвитку творчої ініціативи у порт фоліо вчителя.
Комплексне оцінювання і самооцінювання педагогічної діяльності в міжатестаційний період і в ході атестації
Впровадження системи комплексного оцінювання педагогічної діяльності здійснюється за наступними етапами:
1. Визначення параметрів вивчення і оцінювання (що саме буде вимірюватися).
2. Розробка і застосування критеріїв оцінювання діяльності (які саме числові показники відповідають наявним результатам).
3. Інтерпретація (трактування) отриманих числових результатів щодо їх відповідності певній кваліфікаційній категорії.
4. Підготовка і надання до атестаційної комісії висновків щодо підсумків оцінювання у вигляді експертного висновку , який містить рекомендації щодо присвоєння відповідної кваліфікаційної категорії, педагогічного звання.
Наступні умови, виконання яких є принципово важливим для ефективного впровадження системи комплексного оцінювання щодо сприяння професійному самовдосконаленню педагогічного працівника:
· Оцінювання здійснюють всі учасники атестації: адміністрація, члени атестаційної комісії, працівники методичної служби, експерти, і складається воно з різних компонентів, але обов’язково розпочинається з самооцінювання, оскільки саме педагогічний працівник найбільше зацікавлений в об’єктивній атестації, як показника підсумків його професійного самовдосконалення.
· Самооцінювання відбувається не тільки в рік атестації, але щорічно протягом всього міжатестаційного циклу, що надає можливості щодо своєчасного коригування руху до поставленої мети професійного самовдосконалення.
· Важливою складовою супроводу фахового самовдосконалення педагогічного працівника є наскрізна система моніторингу руху індивідуальною освітньою траєкторією на всіх етапах міжатестаційного періоду.
· Фіксація поточних і щорічних досягнень працівника відбувається в порт фоліо вчителя та в таблицях результативності
· Отримані висновки про рівень професійної компетентності і результати педагогічної діяльності працівника надаються до розгляду атестаційної комісії для прийняття рішення про присвоєння певної кваліфікаційної категорії (педагогічного звання).
роботи вчителя у період підготовки до атестації
Оцінка якості навчальної роботи
· Якість складання навчальних програм, планів роботи.
· Якість викладання, навчально-методичне забезпечення дисциплін.
· Якість знань учнів, проведення додаткових занять, консультацій.
· Якість практичної підготовки учнів.
Оцінка якості виховної роботи
· Здійснення виховання на заняттях, зв'язок з життям, з сучасністю.
· Якість планування виховної роботи
· Якість проведення виховних заходів та їх результативність (ефективність).
Оцінка якості науково-методичної роботи
· Результативність участі у роботі Ц(П)К, методичних об'єднань.
· Якість розробки навчально-методичного забезпечення занять.
· Підготовка науково-методичного комплексу викладання дисципліни у різних формах, написання статей, створення навчальних посібників.
· Створення іміджу навчального закладу через виступи з доповідями на конференціях, нарадах тощо
Оцінка рівня професійної підготовки
· Самоосвіта.
· Знання дисципліни, професійна підготовка.
· Відвідування занять інших вчителів, їх аналіз.
· Підвищення кваліфікації
Оцінка якості громадської активності
· Участь у громадській роботі.
Орієнтовний перелік матеріалів
«Досягнення
педагогічного працівника за міжатестаційний період»
1. Інформація закладу освіти про працівника.
2. Відгуки адміністрації закладу освіти та керівника циклової предметної кафедри про роботу працівника в міжатестаційний період.
3. Самоаналіз або опис досвіду роботи педагога (реалізація проблеми, над якою працює).
4. Інформація про результативність фахової діяльності працівника у міжатестаційний період.
5. Матеріали, які підтверджують інформацію про результативність фахової діяльності педагогічного працівника (ксерокопії посвідчень, дипломів тощо).
Орієнтовні вимоги до матеріалів досягнень педагогічного працівника за міжатестаційний період
№ з/п | Параметри оцінювання навчально-виховного процесу і результатів педагогічної діяльності вчителя | Вагомість |
0 | Наявна кваліфікаційна категорія | |
1 | Рівень організації навчальних занять, позакласної роботи | |
1.1 | Аналіз, самоаналіз навчальних занять (уроків, виховних заходів) | |
1.2 | Проведення відкритих занять | |
1.3 | Реалізація принципів особистісно-орієнтованого навчання, індивідуального та диференційованого підходів (індивідуальна робота з учнями ) | |
2 | Результати навчально-педагогічної діяльності | |
2.1 | Відслідкування динаміки якості освіти з навчального предмета | |
2.1.1 | Результати моніторингу навчальних досягнень учнів, здобутих компетентностей і компетенцій з навчального предмета (дисципліни), відслідкування динаміки змін | |
2.1.2 | Результати річного оцінювання, Державної підсумкової атестації | |
2.1.3 | Результати Зовнішнього незалежного оцінювання | |
2.2 | Результативність роботи з обдарованими учнями | |
2.2.1 | Підсумки участі учнів у шкільних олімпіадах, конкурсах | |
2.2.2 | Підсумки участі учнів у районних, обласних конкурсах, олімпіадах | |
2.2.3 | Підсумки участі учнів у інших конкурсах, змаганнях | |
3 | Результати участі педпрацівника в методичній роботі. | |
3.1 | Участь у заходах поширення передового педагогічного досвіду | |
3.1.1 | Конкурс "Вчитель року", конкурс педагогічної майстерності, ярмарок педагогічних ідей і знахідок: особиста участь | |
3.1.2 | Заходи міжатестаційного періоду обласного, всеукраїнського рівнів: науково-практичні конференції, семінари, форуми, круглі столи, чати, майстер-класи | |
3.1.3 | Інші показники (за рішенням атестаційної комісії) | |
3.2 | Підготовлені продукти навчально-методичної, дослідницько-пошукової діяльності | |
3.2.1 | Власні методичні розробки, апробовані та схвалені науково-методичними установами (участь в авторському колективі) | |
3.2.2 | Статті у виданнях гімназії , збірках матеріалів науково-методичних конференцій. Публікації в періодичних виданнях, наявність персонального сайту працівника з власними методичними розробками . Виступи на засіданнях педради, методоб'єднаннях, участь у роботі творчих груп тощо | |
3.2.3 | Інші підготовлені матеріали | |
4 | Рівень професійно-особистісного зростання протягом міжатестаційного періоду за формальною, неформальною, інформальною складовими неперервної освіти | |
4.1 | Результати проходження курсів підвищення кваліфікації | |
4.1.1 | Курси підвищення кваліфікації | |
4.1. 2 | Курси підвищення кваліфікації (очно-дистанційні) | |
4.1. 3 | Курси підвищення кваліфікації (традиційні) | |
4.2 | Інші форми підвищення кваліфікації | |
4.2.1 | Отримання (наявність) наукового ступеня, звання. Отримання (наявність) другої вищої освіти, навчання в аспірантурі. Проходження курсів спеціалізації з інших дисциплін. | |
4.2.2 | Отримання сертифікатів різних освітніх платформ, вебінарів | |
5 | Додаткові результати | |
5.1 | Результати позакласної роботи з навчального предмету (дисципліни) | |
5.2 | Участь у роботі над науково-методичною темою закладу освіти в складі творчих груп, кооперативна творча діяльність | |
5.3 | Робота класного керівника |
Березень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |